Inbjudan till årsmöte 2017

Den 4 mars 2017 anordnar föreningen Språkrådgivning och textvård medlemsträff och årsmöte i Stockholm.

Den här gången inleder vi med ett föredrag av Mikael Berger, som är medlem i föreningen och doktorand i nordiska språk vid Lunds universitet. Utgångspunkten för föredraget är följande fråga: Vilka observerbara effekter har klarspråk på läsningen av myndighetstexter? Detta kommer Mikael att diskutera utifrån sin masteruppsats Hur läser mottagaren? Effekter av klarspråk i läsning, där han genom ögonrörelseexperiment undersökte läsningen av klarspråkligt kontra icke-klarspråkligt omarbetade myndighetstexter.

De som vill träffas för en gemensam lunch på restaurang Koloni vid 11.30. (Deras meny hittar du här.)

Datum: Lördag den 4 mars 2017

Tid:
Samling 12.30
Föreläsning 13.00
Fika och mingel 14.00
Årsmöte 14.30
Vi slutar senast 16.30

Plats: LM Ericssons väg 30 i Hägersten (Försäkringskassans lokaler vid Telefonplan)

Hitta: Ta tunnelbanans röda linje 14 mot Fruängen och kliv av vid Telefonplan. Försäkringskassan ligger i det stora vita huset tvärs över planen, bredvid Konstfack. Restaurang Koloni ligger i samma hus.

Anmäla: Mejla till agneta.haggstrom@forsakringskassan.se senast 2 mars om du kommer på medlemsträffen. Om du bara vill komma på årsmötet behövs ingen anmälan, men du måste ringa till Agneta Häggström för att bli insläppt.

Frågor: Ring till Agneta på 0707-73 33 81

Föreningen Språkrådgivning och textvård